Skip to content

Niespokojna transformacja brytyjskiej narodowej służby zdrowia ad 7

2 miesiące ago

552 words

Ale czy nastąpi pożądana zmiana. Płatność według wyników daje dostawcom bodziec do maksymalizacji aktywności. Jednym z rezultatów może być zatem zwiększenie aktywności szpitali, ponieważ dostawcy coraz bardziej wprowadzają na rynek swoje usługi w sposób agresywny. Jeśli szpitale mają motywację do pobudzania biznesu, to w jaki sposób ograniczać ogólny popyt. Rząd, jak już wspomniano, podkreślił rolę Primary Care Trusts, które są odpowiedzialne za kontraktowanie usług od dostawców szpitali. Obecnie planuje radykalną redukcję ich liczby, w nadziei, że mniejszych większych organizacji Primary Care Trust będzie również oznaczać bardziej efektywne pod względem zarządczym. Jednak przejście z umów o określoną liczbę działań (poprzedni wzór) do płatności według wyników rodzi pytania dotyczące zdolności nawet dobrze zarządzanych funduszy Primary Care Trust do kontrolowania ogólnego poziomu popytu. To nie te trusty decydują o tym, którzy pacjenci mają odnosić się do szpitali po to, jakie leczenie. To lekarze ogólni, którzy to robią – dlatego rząd ożywił fundację lekarza ogólnego, pierwotnie wprowadzoną przez rząd Thatchera. Lekarze ogólni ponownie zostaną zachęceni do wyboru stałych budżetów, z których będą opłacać usługi otrzymywane przez ich pacjentów. Zakłada się, że lekarze pierwszego kontaktu będą uwzględniać ograniczenia budżetowe w poradach udzielanych pacjentom na temat sposobu dokonywania wyboru, z silną motywacją do wyboru tańszych opcji, takich jak opieka w społeczności. Biorąc pod uwagę taki transfer pieniędzy i władzy do lekarzy ogólnych, nie jest jasne, w jaki sposób można nawet oczekiwać, że nawet nowo powiększone fundusze Primary Care Trust będą zarządzać popytem i obniżać wskaźniki skierowania do szpitali, ponieważ są one teraz nakłaniane przez ministrów. 13
Przypadek płatności za wyniki ilustruje kolejne wyzwanie, przed jakim stoi rząd: techniczne i administracyjne trudności związane z przekładaniem polityki na praktykę. Krajowy harmonogram płatności według wyników został zweryfikowany w związku ze skargami dotyczącymi sposobu, w jaki został ustalony, jak również harmonogramem wprowadzania go, a także istnieje rosnąca presja, aby rząd podał to zadanie niezależnemu organowi regulacyjnemu. Nic z tego nie jest zaskakujące. Wszystkie kraje, które wprowadziły płatność w zależności od wyników, mają problemy z ząbkowaniem, z nieoczekiwanymi lub perwersyjnymi wynikami. Zaskakujące w tym przypadku, podobnie jak w wielu innych, jest to, że rząd nie przewidział problemów związanych z wdrażaniem i nie uwzględnił ich w harmonogramie zmian – stąd krytyka, że rząd posuwa się zbyt daleko, zbyt szybko.
Ale tutaj ministrowie są w dylemacie. Ich trynitarny model – konkurencja, wybór pacjentów i płatność za wyniki – opiera się na założeniu, że interakcja trzech elementów zapewni dynamikę wymaganą dla większej wydajności i szybkości reakcji. Logika modelu – oparta na klasycznej teorii ekonomii – jest ścisła i jednoznaczna. Wprowadzenie go do planu rat, nie mówiąc już o modyfikacji jakiejkolwiek części jego projektu, byłoby raczej jak przejściem na koniu i buggy do nowoczesnego samochodu, a skończywszy na samochodzie ciągniętym przez konie.
[przypisy: internista po angielsku, choroby genetyczne u dzieci, dermatologia estetyczna poznań ]
[przypisy: gerex bochnia, senefol, przychodnia portowa szczecin rejestracja ]

0 thoughts on “Niespokojna transformacja brytyjskiej narodowej służby zdrowia ad 7”