Skip to content

Shattuck Lecture – Edukacja medyczna

2 miesiące ago

705 words

W swoim wykładzie Shattuck, dr Arky (wydanie z 4 maja) stwierdził, że ciągłe kształcenie medyczne [CME] ma kłopoty. CME, wciąż zdominowany przez wykłady w klasie, nie daje wymiernych zmian w występach lekarzy.
Nauczanie Oslera zawsze podkreślało uczenie się z doświadczenia: W tym, co można nazwać naturalną metodą nauczania, uczeń zaczyna od pacjenta, kontynuuje z pacjentem i kończy studia z pacjentem, używając książek i wykładów jako narzędzi, jako środków do koniec. 2 Zasady Oslera nie zostały powszechnie wdrożone ze względu na ograniczenia czasowe nałożone na lekarzy.
Technologie informatyczne są prawdziwym wyzwaniem polegającym na systematycznym uczeniu się z indywidualnych doświadczeń klinicznych. Ta rzeczywistość zostanie ułatwiona przez udoskonalenie bazy danych, która pozwoli na analizę praktyki; sposób dostarczania krótkich, szybkich elektronicznych odpowiedzi na pytania pojawiające się podczas wizyt pacjentów; system przypomnień, aby uniknąć błędów w zaniechaniu; oraz możliwość omówienia danych pacjentów z innymi lekarzami w celu zatwierdzenia i utrwalenia zdobytych lekcji.3 Dalsze postępy w technologii informacyjnej dają realną nadzieję na poprawę wyników lekarzy.
Phil R. Manning, MD
Keck School of Medicine Uniwersytetu Południowej Kalifornii, Los Angeles, CA 90089
Lois DeBakey, Ph.D.
Baylor College of Medicine, Houston, TX 77030
[email protected] edu
3 Referencje1. Arky RA. Firma rodzinna – kształcić. N Engl J Med 2006; 354: 1922-1926
Full Text Web of Science MedlineGoogle Scholar
2. Szpital jako szkoła wyższa. W: Osler W. Aequanimitas, z innymi adresami dla studentów medycyny, pielęgniarek i praktyków medycyny. Filadelfia: syn P. Blakistona, 1904: 331.
Google Scholar
3. Manning PR, DeBakey L. Medycyna: zachowanie pasji w XXI wieku. Nowy Jork: Springer-Verlag, 2004.
Google Scholar
Proponuję proste rozwiązanie problemów wskazanych przez Arky ego: utrata potrójnego zagrożenia (klinicznego, badawczego i dydaktycznego) lekarza, brak integracji kształcenia medycznego na poziomie przeddyplomowym i magisterskim, a także ciężar kształcenia absolwentów w obliczu miażdżąc obciążenie kliniczne dla mieszkańców. Mieszkańcy powinni wziąć kompleksowy kurs przeglądu przed, a nie po, pobytu. Takie kursy zapewniają doskonałe przygotowanie do egzaminów na tablicach, które same stały się de facto standardami standardów opieki klinicznej. O wiele skuteczniej jest nauczać materiału na kompaktowym kursie wykładowym (drugim i trzecim), niż uczniom, którzy próbują się uczyć po 24-godzinnym czuwaniu, lub gdy są fizycznie odsyłani z wykładu, aby zobaczyć cierpliwy. Wyobraź sobie, że policjanci lub strażacy otrzymywali kompleksowe wykłady związane z pracą dopiero po trzech do pięciu lat w pracy, albo mieli wykłady lub dydaktykę, próbując schwytać przestępcę lub uratować kogoś z płonącego budynku. Wstępne nauczanie podstaw nagradza wydział potrójnego zagrożenia nauczaniem sztuki medycyny.
Eric L. Altschuler, MD, Ph.D.
University of Medicine & Dentistry of New Jersey, Newark, NJ 07101
[email protected] edu
Odpowiedź
Autor odpowiada: Drs Manning i DeBakey słusznie zauważają, że główną wadą większości programów CME jest brak uwzględnienia zasady Oslera, że cała edukacja medyczna powinna koncentrować się na pacjentach. Całkowicie się z nimi zgadzam, że połączenie praktycznych doświadczeń z postępem w technologii informacyjnej powinno pomóc CME. Kroki te muszą być podjęte szybko, a wykorzystanie formatu wykładu jako jedynego podejścia do CME powinno zostać tak samo szybko zatrzymane.
Dr Altschuler apeluje o kompleksowy przegląd podstawowych zagadnień naukowych przed rozpoczęciem szkolenia rezydentów. Sugerowałbym inne podejście – program studiów do pracy podobny do tego stosowanego w wielu instytucjach studiów licencjackich. Ponieważ nowe informacje gromadzą się tak szybko, a transfer i zastosowanie tych informacji wpływa na pacjentów napotkanych podczas pobytu, sugerowałbym program, w którym każdy mieszkaniec wyznaczył okresy wolne od jakichkolwiek obowiązków wobec pacjentów i jest zobowiązany do przeglądu zarówno nauk podstawowych. związane z tym miejscem zamieszkania, a także postępy w dziedzinach takich jak biologia molekularna, genetyka i immunologia. Taki program zapewniłby równowagę między edukacją a usługą podczas pobytu. Doskonale zdaję sobie sprawę z implikacji fiskalnych i harmonogramowania planu pracy, ale uważam, że także absolwentka edukacji medycznej potrzebuje reform.
Ronald A. Arky, MD
Harvard Medical School, Boston, MA 02115
[patrz też: dawca szpiku kostnego, magnetronik skutki uboczne, badanie aptt cena ]
[więcej w: paulina wielińska, bimberhobby, magnetronik skutki uboczne ]

0 thoughts on “Shattuck Lecture – Edukacja medyczna”